- Podporovat nově příchozí uživatele co nejlépe zvládnout adaptační období po příchodu do sociální služby.
- Zabezpečovat uživatelům komplexní zajištění základních potřeb, s důrazem na respektování soukromí a individualitu uživatele.
- Prostřednictvím léčebně preventivní péče včetně rehabilitace, poradenství, psychosociálních a dalších služeb vytvářet podmínky pro plnohodnotný život, srovnatelný se způsobem života vrstevníků v běžném sociálním prostředí.
- Podporovat, vytvářet a udržovat vztahy uživatelů s vlastními rodinami a dalšími jim blízkými osobami, podporovat v navazování přátelských mezilidských vztahů a podporovat v prožívání samostatného života.
- V maximální možné míře zachovat a podporovat soběstačnost v oblasti sebeobsluhy respektující práva uživatelů podílet se na plánování a průběhu služby, která je poskytována.
- Vytvářet podmínky pro aktivní prožívání volného času formou účasti uživatelů na rekreačních akcích a zapojování do zájmových činností a kroužků, rozvíjet osobnost uživatelů při pracovních činnostech, zájmových a terapeutických aktivitách (oddělení aktivizace, muzikoterapie, hipoterapie, canisterapie).
- Individuálně podporovat uživatele v jejich zájmových činnostech, sportovním, kulturním a společenském vyžití.
- Podporovat a pomáhat při zprostředkování práce a pracovního uplatnění, zvyšování kvalifikace na středních, vyšších odborných a vysokých školách, v kvalifikačních a rekvalifikačních kurzech.
KRÁTKODOBÉ CÍLE
- Individuální plánování uživatelů.
- Rozvojový plán CSS Hrabyně.
- Přehodnotit systém přijímání nových uživatelů.
- Zvýšení kompetencí zaměstnanců účastí na vzdělávacích programech, seminářích, workshopech a supervizích.
DLOUHODOBÉ CÍLE – zajistit kvalitní poskytování sociálních služeb v CSS Hrabyně prostřednictvím:
- Poskytování služeb na základě individuálních potřeb uživatelů sociálních služeb (dále jen uživatelů).
- Zlepšení týmové spolupráce všech zaměstnanců CSS, prosazení změny v myšlení a chování směrem k vytváření rovnocenného, partnerského vztahu mezi zaměstnanci a uživateli sociálních služeb.
- Zdokonalení systému řízení organizace, rozdělení kompetencí a pravomocí mezi jednotlivé zaměstnance s jasným popisem pracovních povinností a aktivit k zajištění zpětné vazby.
- Zajištění podmínek pro odpovídající, důstojný a efektivní provoz zařízení s ohledem na potřeby uživatelů.